+ 2
Inlägg: 1524358
Svarskommentarer
Sv: NHL lockout 2012
Vilka, förutom ÖstrandsNisse & Bragd-Birger, har läst/hört Nubben uttala sig positiv kring lockouten mer än att det ska vara samma regelverk i de olika ligorna i Sverige ang lockoutspelare, samt att TIK inte tävlar på samma villkor?
Sedan är det väl litegrann att sådana här situationer är rätt så unika. Det är inte varje dag lockout bryter ut. Då är det inte mer än mänskligt att folk inte kan ha koll på varje detalj.
Att Timrå IK inte har några pengar har Nubben och många av oss här inne vetat om i några år nu. Det är inget nytt.
Sedan är det väl litegrann att sådana här situationer är rätt så unika. Det är inte varje dag lockout bryter ut. Då är det inte mer än mänskligt att folk inte kan ha koll på varje detalj.
Att Timrå IK inte har några pengar har Nubben och många av oss här inne vetat om i några år nu. Det är inget nytt.
Men, nä då. Istället uttalar man sig kategoriskt positivt, ända tills någon säger 'ba så ni vet, Zäta skulle kosta minst en mille i månaden att försäkra'. Då tvärvänder man, och tycker istället att dom som tar in/vill ta in spelare är osportsliga och snedvrider konkurrensen.
Pajaseri, som sagt.