1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614896 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1524436

Sv: NHL lockout 2012

Att betala en miljon i månaden i försäkring är ju omöjligt för alla
lag i elitserien. Den enda chansen för Zetterberg att ha kunnat spela
i elitserien (Timrå) hade ju varit om han gått med på att t.ex.
försäkra en fjärdedel av det återstående kontraktsvärdet.
Då hade det kostat ca 250 tkr/månad för Timrå. En mer rimlig kostnad.

Men det är kanske inte tillåtet att göra så? Om spelaren blir skadad
och inte kan fullfölja kontraktet så kanske det kan bli problem med
att Detroit kräver Zetterberg på pengar?

Men att inte försäkra hela konntraktssumman verkade inte vara
något som Zetterbergs agent rekomenderade. För när samma fråga
kom upp, om att kanske göra så med Bäckström i Brynäs, så sade
han nej till det (agenten alltså).


Svarskommentarer

Sv: NHL lockout 2012
Enaranger: Så är det.

Det jag tror många kommer älta och bli irriterade över är hur TIK tillsammans med Zäta inte lyckas lösa en sådan här situation när det kan komma att handla om ett kontrakt på "endast" två månader under slutdelen av säsongen.

Ska bli mkt intressant att se och höra vad som händer nu inom, låt oss säga, två veckor.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer