1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1554543

Sv: Silly Season 12/13

Någonting jag inte förstår är varför väntar vi så länge på att värva ev nya spelare? Hade ett par namn tillkommit i tid så hade ju chansen funnits att undvika kvalserien. Men nu när det är kört så håller man fortfarande på att vela om nyförvärv.

Alla i hela hockeysverige, hockeyeuropa, hockeyvärlden ja hela universum visste ju att vi skulle hamna i denna situation. Borde inte Timrå IK har dragit igång med plan B lite tidigare? Eller hade man redan räknat in att spela i kvalserien och hoppades att detta manskap skulle sprattla till o genomföra ett mirakel.........


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13

Jontas: En tappad "Elitserieplats" innebär i runda tal ett tapp på  ex. antal

milj ? Kanske 45-60milj nån som vet?


Sv: Silly Season 12/13
Jontas: Att Timrå inte agerat på värvningsfronten tidigare är nog en kombination av osäkerheter kring lock-outen och att det faktiskt är billigare att ta in Spelare för tre månader än för sex månader.

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 12/13

Ekonomiskt stålbad och en attraktiv produkt går sällan hand i hand. Det går inte att sminka en gris.


Sv: Silly Season 12/13
Jontas: Nhl lockoten.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.