1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1576478

Sv: Apropå nånting...

ACS:

vad du är duktig på att googla!

två ord: statlig lönegaranti. Staten betalade löner för de spelare som tog upp Leksand i elitserien. 

I övrigt rekommenderar jag dig att läsa ett inlägg på tikarebloggen om just Timrås ekonomi, du verkar ju onekligen väldigt intresserad av timrå kommuns förehavamden i förhållande till timrå ik, länken finner du längst upp på denna sida, Det är inte direkt så att man kastat cash över klubben förutsättningslös.

Jag tycker det är dåligt när offentliga medel går till vinstdrivande verksamheter, både i Timrå, Leksand och alla andra kommuner för den delen. Men när en klubb dessutom tvingas nyttja företagsrekonstruktion och statlig lönegaranti för att överleva, utan några konsekvenser alls på det sportsliga planet, blir det för magstarkt för mig. 

Jag LÄGGER till några ORD skrivna I versaler för att bättre matcha din ARGUMENTATIONSTEKNIK, hoppas DET är okej. 


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer