1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614979 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1577426

Sv: Apropå nånting...
Gusse: Jag som upplevt kvalserier ur lite olika perspektiv kan intyga att det är oerhört stor skillnad på om du är på väg upp eller ner i systemet.
När vi gick upp igen i ES våren 2000 var det en sån där totalkänsla. Den hade allt! Det är svårt att peka på något specifikt annat än att det var den bästa känslan man någonsin hade haft. Detta sett i perspektivet av en frånvaro och vandring i mörkrets land i 18 år.

Känslan när vi klarade oss kvar förra säsongen hade inte mycket som påminde om den för 13 år sen. Ifjol var det bara lättnad och ett blytungt ok som släppte från axlarna, typ.

Total glädje kontra att äntligan kunna andas ut, alltså. Så jag vill nog påstå att känslan efter ett guld kan påmina ganska mycket om hur exempelvis Leksands fans kände när deras avancenang blev klart.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer