1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1581711

Sv: Apropå nånting...
TikAlltid: Vi hade ju ju kunnat genomgå samma rekonstruktion om vi varit kvar i ES. Skillnaden hade varit att vi fått in 30-40 miljoner extra i licenspengar och från sponsorer.
Men skit samma. Vi är där vi är.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Det är inte det att jag inte förstår TA:s resonemang, jag kan också känna så. Men givet är att det hade varit en oerhört mycket gynnsammare sits att rädda föreningen och dess ekonomi som varandes SHL-lag. Förutom betydligt större intäkter hade vi varit väldigt mycket attraktivare hos publik, sponsorer och spelare. Däremot hade vi antagligen fått se fram mot ytterligare säsonger i det absoluta bottenskiktet i serien och hur kul det är vet vi. Men tidsperspektivet för en möjlig återstuds hade minskat rejält med SHL som plattform ist f AS.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer