hubbenorlen: Ja varje spelare. Eller fem spelare har ett maxtak på 150kkr och resten 100kkr. Det är bara principen med lönetak jag avser. För att de olika zonerna skall bli jämförbara. Nivåerna har jag ingen aning om. Men det känns orealistiskt med de löner de har nu. Det är en stor dela av skulden i att Elitserien gick på dekis
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Det är bara principen med lönetak jag avser.
För att de olika zonerna skall bli jämförbara.
Nivåerna har jag ingen aning om.
Men det känns orealistiskt med de löner de har nu.
Det är en stor dela av skulden i att Elitserien gick på dekis