Olle Nilsson: Har noterat att folk från Sönnsvall säger Timjå när de ska håna. För någon som bor utsocknes är det svårt att lista ut varför? Dialektissue eller vad?
Inlägg: 1591246
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
timrasuppi08: Äh, inte konstigare än att de vill få det att likna det som de pratar till ett barn. Ett slags förlöjligande är det väl tal om.