Gorkyman: En åtgärd som de redan genomfört är att om AIK trillar ner så får de behålla 25% av TV-pengarna (ca 7 miljoner) samtidigt som det lag som går upp (inte Örebro) bara får 75%....
Inlägg: 1618847
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Men så kan det ju inte vara.
Det skulle vara ett avtalsbrott av gigantisk karaktär mot Canal+.
Det skulle vara ett avtalsbrott av gigantisk karaktär mot Canal+.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, det lag som ramlar ur får en fallskärm på 7 miljoner. Det genomför man nu efter att Timrå ramlat ur, men med omedelbar verkan under pågående säsong. Timrå fick minsann ingen fallskärm utan var så när att gå i konkurs.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tilläggas måste att detta gällt vilket SHL-lag som än åkt ur. Däremot sörjer man ju att det inte gällde redan i fjol.