Kent Johansson har liksom Lind ingen direkt förklaring till bortastyrkan, mer än att Timrå spelar sitt spel. - Kanske är det just det som är styrkan, att vi spelar likadant som hemma. Vi har egentligen bara en riktig plump och det är mot Malmö (7-0 till skånelaget). Mot Modo blir det lite som mot Frölunda. Vi ska försöka komma in rätt, tänka mer defensivt så det inte blir 2-3 mål i baken direkt. Lite mer beredskap, säger Johansson. Om planen håller så blir det ännu en behaglig hemresa för Timrå IK sent i kväll.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
- Kanske är det just det som är styrkan, att vi spelar likadant som hemma. Vi har egentligen bara en riktig plump och det är mot Malmö (7-0 till skånelaget). Mot Modo blir det lite som mot Frölunda. Vi ska försöka komma in rätt, tänka mer defensivt så det inte blir 2-3 mål i baken direkt. Lite mer beredskap, säger Johansson.
Om planen håller så blir det ännu en behaglig hemresa för Timrå IK sent i kväll.