1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614881 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1662402

Sv: Apropå nånting...
En enkel analys av scenförändringen:

1. Hela föreningen med ledare, spelare och fans svetsades samman extra mycket under kk-hotet -> spelarna slet som aldrig förr och började vinna.

2. Hela föreningen fick en positiv kick av att det värsta kk-hotet undanröjdes -> spelarna släpper loss och spelar ut som aldrig förr och fortsätter att vinna.

3. ?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
En grov(?) förenkling av säsongen hittills (som jag ser den):

1. En tämligen grå inledning, där vi blandar och ger. Jag ställer in mig på en plats i det undre mellanskiktet, plats 9-12.

2. De hedersamma förlusterna avlöser varandra och vi parkerar på en till synes hopplös sistaplats i serien. De akuta ekonomiska problemen uppdagas och man tänker sig att vi i bästa fall kan få chansen att kvala oss kvar.

3. Grabbarna börjar plötsligt att uppvisa en sällan anad tåga och vi vinner nästan varenda match. Den värsta kk-krisen avstyrs och man börjar hoppas alltmer på en slutspelsplats, vissa av oss drömmer till och med om SHL redan till hösten.

4. ?

By the way, you can trust my hard on.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer