1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1669780

Sv: Silly season 15/16
Jag bryter in här i något gubbsjukt höhöhö-maraton och konstaterar att Modo, föga förvånande med tanke på testspelet under säsongen, är sugna på Ludvig Nilsson. Jag kan egentligen tycka att han borde köra en säsong till i HA och jobba upp någon jämnhet men det är nog inte som producerande spelare han har sin största framtid ändå.

Trist, men det kan säkert bli tal om lite utlåning. Sen ska vi komma ihåg att vi blir mer och mer attraktiva för unga talanger ju fler som slussas vidare uppåt i systemet via en-två säsonger hos oss. Återstår dock att se om det kan bli tal om det för någon fler från årets lag, jag är skeptisk.

Svarskommentarer

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Just det du skriver i stycke två är ruggigt viktigt!

För övrigt har TIK sedan 2003 haft ett genomsnittligt kommunalt anläggningsstöd på 4,4 mkr, vilket är lågt. Ett närliggande exempel är Gärdehallen som är minst lika mycket och sannolikt betydligt mer kommunalt subventionerat.

Jag skulle behöva fler exempel på ishockeyanläggningar liknande Eon Arena, dvs A-hall och ungdomshall i ett komplex. Vart finns det?

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.