+ 3
Inlägg: 1669780
Svarskommentarer
Sv: Silly season 15/16
Knylan: Just det du skriver i stycke två är ruggigt viktigt!
För övrigt har TIK sedan 2003 haft ett genomsnittligt kommunalt anläggningsstöd på 4,4 mkr, vilket är lågt. Ett närliggande exempel är Gärdehallen som är minst lika mycket och sannolikt betydligt mer kommunalt subventionerat.
Jag skulle behöva fler exempel på ishockeyanläggningar liknande Eon Arena, dvs A-hall och ungdomshall i ett komplex. Vart finns det?
För övrigt har TIK sedan 2003 haft ett genomsnittligt kommunalt anläggningsstöd på 4,4 mkr, vilket är lågt. Ett närliggande exempel är Gärdehallen som är minst lika mycket och sannolikt betydligt mer kommunalt subventionerat.
Jag skulle behöva fler exempel på ishockeyanläggningar liknande Eon Arena, dvs A-hall och ungdomshall i ett komplex. Vart finns det?
Redigerad kommentar
Trist, men det kan säkert bli tal om lite utlåning. Sen ska vi komma ihåg att vi blir mer och mer attraktiva för unga talanger ju fler som slussas vidare uppåt i systemet via en-två säsonger hos oss. Återstår dock att se om det kan bli tal om det för någon fler från årets lag, jag är skeptisk.