1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1676500

Sv: Silly season 15/16

Herminator: Det kommer nya Ludvig Nilssons, det behöver vi inte vara ett dugg oroliga för, och de versionerna tror jag kommer vara bättre än Ludde också. Sen så skulle jag bedöma chanserna för att Johan Persson och Ludvig Nilsson åtminstone gör några matcher här nästa säsong som ganska så goda. Folk brukar slentriangnälla här om att vi saknar "snajpers" när vi haft en av seriens främsta i laget (plus John Westin dessutom) i form av Persson, något som då så klart SHL-lagen märker. Högerskytt och en jävla snärt i handlederna. Men överlever han på SHL-nivå så blir jag mycket glatt överraskad, vilken utvecklingskurva i så fall, om han nu då övht skriver på för FBK, något som inte offentliggjorts ännu.

Så länge vi ligger i andraligan så får vi vara väldigt nöjda med att vara en språngbräda för spelare som vill framåt i karriären. Det betyder att vi jobbar helt rätt.


Svarskommentarer

Sv: Silly season 15/16
Med rätt målvakt kommer vi att ta oss till SHL nästa säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...