1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614979 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1681733

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Ett kommunalt hyresavtal värt 10 mkr är väldigt rimligt. Det kan sättas i följande perspektiv:

- 2002 (sista året innan överlåtelsen) var kommunens totala kostnad för Timrå isstadion 6,8 mkr.

- Kommunens totala kostnad för Timrå simhall var 2014 7,7 mkr.

- Kommunens totala kostnad för (klustret) Timrå IP var 2014 12,8 mkr.

Ovanstående åtaganden var/är obegränsat i tid, medan ett eventuellt hyresavtal är begränsat till 10 år.

Det är intressant att jämföra med andra liknande anläggningar. Exempelvis är den kommunala subventioneringen av Gärdehov sannolikt minst lika stor (exakt siffra saknas eftersom ishallskomplexet inte bokförs separat, total kommunal kostnad för Gärdehovs-klustret är 34,9 mkr) som vad som kan bli aktuellt för E.ON Arena. 

 


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer