1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 16821

Sv: Upp till bevis i motgångens stund...
Alltså, det har hänt förr att Timrå och andra lag åkt på stryk , t.o.m, storstryk mot en nykomling i medvind. Det var inte så många omgångar sedan som Brynäs fick 0-4 hemma mot Linköping. Frågan är bara hur man kommer igen. Tyvärr verkar det vara down för TIK just nu, man kan ju inte säga att trenden är direkt positiv. Jag tror och hoppas att det här läget innan det börjar gå bra och poängen börjar trilla in . Viktigast är om spelet fungerar och att man orkar jobba på. Det verkar trots allt att som det var en orättvis (?) 3-1 ledning som Linköping hade inför sista. Däremot är det ju inte nyttigt vare sig för självförtroende, målskillnad eller poängskörd att tappa 3 kassar i sista . En mycket ringa tröst i bedrövelsen är att det går dåligt för vissa andra lag också, t.om. ännu tyngre än för vårt TIK. Men kör hårt, krossa Tälge.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...