+ 5
Inlägg: 1707109
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2015-10-27
Knylan: "något i stil med Bremberg. En trött jävel men som fixar att kliva in i PP". Låter ju för faan som det är Conny Strömberg du beskriver. Hur skulle det funka med Timrå och Connys gluck-gluck vanor? Men visst vore det en intressant tanke att ge honom ett try-out på en månad.
Det är ett jävligt trickigt läge detta. Vi behöver få in en offensiv influens, något i stil med Bremberg. En trött jävel men som fixar att kliva in i PP och bara hålla i pucken det där lilla extra, se ytor. Det kanske räcker med att ha med en sån på träningarna och i båset. Vi är som sagt lite på gång gällande PP, vi skapar ofta åtminstone någon kvalificerad chans då och då men tar hela tiden bekväma avslut, mot målvakter som i stort sett hela tiden ser pucken. Plus då att vi har två ordinarie rightare i hela truppen, vilka är en defensiv back och en liten halvcenter som börjar gå bakåt i sin utveckling. Nubben sa apropå rightare innan säsongen att DIF minsann tog SM-guld 2001 utan en enda tongivande högerskytt.
Ja, vad säger man. Vi kanske bara ska titta på hur hockeyn ser ut idag och hur lagen är utformade. På så sätt så vill jag nästan ha en nybörjare på sportchefsposten, någon som bläddrar i Sportchef for beginners och bygger utifrån det. Sen ska vi hela tiden alltid komma ihåg den ekonomiska aspekten, som man ju inte vet riktigt hur den ser ut just i dagsläget. Spelare som Öhrn, Boyce och Wedin kostar inte mycket i år, de hade nog nästan tjänat bättre på att stämpla, så billiga är dom om jag är korrekt underrättad.