+ 11
Inlägg: 1896586
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Måste bara lägga till en kommentar om Enock. Ett av hans största problem är hans första pass. Jag vet inte hur många gånger han skulle starta ett anfall och gjorde ett dåligt första pass. Antingen för hårt eller så försökte han passa en täckt spelare eller så missade han spelaren med flera meter. På så vis så känns han väldigt "speldum". Potentialen ligger i hans verktyg. Bra skridskoåking, bra skott och stark i kroppen. Men har man inte spelsinnet för att använda det så kommer man ingen vart. Som knylan säger så är det bättre för honom att spela i någon lägre liga där han får utveckla sitt spelsinne.
+ 5
Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: alternativet är ju att behålla men låna ut till allsvenskan för att ge en andra chans att bevisa sig på den nivån, till att börja med.
Då skulle han kunna bli en väldigt dynamisk back på sikt som kan fortsätta att chansa lite i spelet eftersom han med sin skidskoåkning ändå hinner reparera eventuella misstag. Ungefär som Mat Robinson, han kunde täcka enorma mängder is under ett byte men var ändå alltid först hem. Det kräver stor spelbegåvning.
Tveksamt om vi är det bästa alternativet för honom i det här läget av karriären. Jag tycker att det vore klockrent för honom att testa Norge. Mycket istid, svängig hockey och farsan får nära till matcherna.