1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1901948

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Mina vibbar säger dock kval. Det är fullständigt logiskt och det vore närmast tjänstefel av "experter" att tippa oss annat än sist sett till hur vår trupp ser ut jmft med övriga SHL-lag.

Vår chans ligger likt förra säsongen på att ett antal spelare tar sjumilakliv i utvecklingen. Vilket inte alls är omöjligt. Däri ligger tjusningen med vårt lag, ovetskapen om hur stor potential den slutligen besitter. På så vis den förmodligen mest svårbedömda i SHL och klaffar det är överraskningseffekten monumental.

Laget kryllar av talang och framtid, frågan är om det ger frukt redan kommande säsong och i tillräcklig grad.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.