1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1942085

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Jåkkinen: En bild och kommentar som etsat sig fast är direkt efter 7:e matchen när Nubben firar med laget och kommentatorn säger nåt i stil med att i morgon vaknar Nubben och Timrå IK upp som Joakim von Anka, utfattiga Timrå är numera stenrika.

Jo tjena

Svarskommentarer

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
mikenomad: jag skulle tro det fanns en hemlig klausul med kommunen att Timrå skulle betala igen sina skulder om och när klubben fick råd. Annars måste det finnas några miljoner på kontot. Det här laget är överlägset billigaste i hela SHL. Låt oss säga att Svedberg har 200.000 i månaden. 2.400 000 miljoner där.Resten av laget ett snitt på 60.000 i mån. Låt oss säga 12.00000, spelarlöner runt 15 000000, övriga 2 miljoner. summa 17 miljoner. resor o hotell etc etc. summa okänd. Borde alla fall finnas runt 15 miljoner i klubben om dom inte gått till skulder till kommunen.?

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
mikenomad: Nä men nog fan är det lite roligare att möta Skellefteå, Färjestad och Co, jämfört med Pantern, Tingsryd och Vita Hästen (inget ont om dessa lag specifikt förutom att de är HA lag)

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer