Sputnik: eftersom de vägrar ta tillbaka den populära kvalserien (som jag personligen kan tycka var lite orättvis på sitt sätt), så är väl detta en bra väg framåt. Vad gäller kommande kval kan vi notera att AIK och IKO nu ryckt ifrån övriga lag så pass mkt så att det är nån av dessa 2 vi får möta om vi kommer sist i tabellen. Kan vi hoppas att åtminstonde ett av lagen Mora och Örebro klappar ihop så att vi slipper plats 14 och kval mot AIK...
Sputnik: Själv tycker jag det ser ut att vara ett braupplägg. Ett garanterat lag från HA upp till SHL och ett ner från SHL till HA. Lättare för ett lag att satsa sig upp när man kommer få konkurera helt med lagen i sin egen liga och ekonomin kommer inte på samma sätt avgöra chanserna att kunna få gå upp, lättare för mindre klubbar att drömma stort! 🙂👍
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer