+ 4
Inlägg: 1944558
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Ett annat problem med förslaget är den stora skillnaden ekonomiskt mellan ligorna. De lag som trillar ur kommer behöva kapa organisationen rejält och ev. konkurs i värsta fall. Sen tror jag att det kommer bli ett enda flipperspel av nykomlingar som direkt trillar ur och kraschar ekonomiskt. I grunden tror jag förslaget är bra, men då krävs jämnare förutsättningar ekonomiskt.
+ 1
Det här är ju döden för klubbar som Mora, Timrå osv. Jag har aldrig förstått det enorma motståndet till det sportsliga i att behöva slå den motståndare vars plats man aspirerar på att överta. Vilka klubbar ska vi fajtas med om andrahandssorteringen på marknaden? Mora och vilka fler? Ponera att vi åker ur i år mot Oskarshamn. Kul situation för dom nästa säsong, dom har förmodligen en ännu mindre chans att kvala sig kvar än vad vi haft.