Inlägg: 1944591
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
{8671}: vart ska man sätta gränsen då? ska div 1 hockeyn också då få dela lika mycket på kakan. Håller dock med att HA lagen får vi lite pengar. För övrigt tycker jag som det är nu är HA minst lika rolig serie att se på där alla kan slå alla. Men går AIK och Leksand upp så blir nog intresset mindre.
Personligen tror jag att detta beslut är katastrof för Timrå IK, nu är det bara en tidsfråga innan vi åker ur eftersom vi inte kan mäta oss ekonomiskt med dom flesta SHL-klubbarna. Men som du är inne på så tror jag inte att det är nån vinstlott för dom allsvenska klubbarna heller. Åtminstone inte om målet är att etablera sig i SHL.