1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1949440

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: 31% är väl den lagstadgade arbetsgivaravgiften?
Spelarfacket dessutom har förhandlat fram rätt schyssta pensionsavtal och annat. Tror heller inte försäkringen på en hockeyspelare är gratis.

Tror man får räkna på runt dubbla bruttolönen för en hockeyspelare i avgifter.

Jag gissar att Timrås trupp kostar säkerligen 30 miljoner.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Så är det säkert, jag spekulerade bara utifrån vad Helber sa i CMORE angående Hockeyallsvenskan och deras sociala avgifter. Han påstod 31,5%, precis som lagen säger.

Hade på något sätt varit skönt att sitta med faktan, men det är såklart inget man kan begära att spelarna ska gå med på.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.