RasmusVS: låter förvisso lite väldigt lite. Mycket mindre än vad jag kostar exempelvis. Men hursom så hamnar de sociala utgifterna utöver den lagstadgade arbetsgivareavgiften, Vilket skulle bli då typ 63ish% på bruttolönen i HA. Dvs en spelare som har 10.000kr i lön kostar arbetsgivaren 16.300kr/mån.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Vilket skulle bli då typ 63ish% på bruttolönen i HA.
Dvs en spelare som har 10.000kr i lön kostar arbetsgivaren 16.300kr/mån.