1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614982 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1956631

Sv: Timrå IK - HV71 2019-03-12
Powerplayspelet idag:

Jag gillar att man sätter in collberg på vänstersidan. Tycker att han har en bättre förmåga att klippa till ett direktskott än thörna som gärna tar emot puck(däremot är thörna bättre på att vinna tillbaka/täcka puck. Så både plus och minus). Vi är dock riktigt kassa på att få till just diagonalpass och direktskott, så kankse inte är värt ngt med Kålle.

Gillar däremot inte att Hampus kliver upp på blå i första. Dels felvinklad, dels lite för ovan i den sitsen/ej tillräckligt konstruktiv. Hade velat behålla kinnvall i den positionen.

Övrigt:
-Wedda är ju helt orimligt jävla bra
-Persson är likt Ohlsson väldigt nyttig i spelet och kommer bli viktig i kvalet
-Söderström/Falk lämnar en hel del att önska idag
-Rensfeldt är verkligen på gång(äntligen!!)
-På minuskontot vill jag också sätta dagens publiksiffra. Sista hemmamatchen borde locka mer folk. Detta måste det bli ändring på till kvalet!!

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - HV71 2019-03-12
Vart var Nielsen idag? Om Söderberg, Falk och Molinder går före honom så måste man ju undra vad fan det är frågan om. Falk är konstant felplacerad och är allt som oftast orsaken till motståndarlagen får farliga målchanser mot oss. Söderberg är så dålig så man häpnar och Molinder är så fruktansvärt mjuk i sitt spel.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer