Kulltorp: jag vidhåller att AIK inte hade haft nånting mot ett kompetent försvar. Oskarshamn har stora problem att starta uppspel och skänker ofta bort puckarna till AIK som får gratispress. Har svårt att se att vi ska spela så tafatt som Oskarshamn gör men vi har ju heller inte direkt glänst i defensiven i år.
Första målet kommer av en ren slump och markeringsmiss, det andra kan väl bedömas som ett spelmål och sen tredje målet på en rejäl målvaktstavla.
Visst kan vi torska mot båda dom här lagen men jag har iaf blivit rejält lugnad av att se dom spela, AIK slår ju av allt konstruktivt spel under långa stunder och försöker spela nån slags kontringshockey (som dom inte bemästrar) och Oskarshamn verkar inte ha tränat mittzon öht denna säsong. Dessutom är det två riktigt usla försvar vi får se. Om vi inte kan måla oss kvar i SHL mot dessa lag, då förtjänar vi inte spel i högsta serien.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Första målet kommer av en ren slump och markeringsmiss, det andra kan väl bedömas som ett spelmål och sen tredje målet på en rejäl målvaktstavla.
Visst kan vi torska mot båda dom här lagen men jag har iaf blivit rejält lugnad av att se dom spela, AIK slår ju av allt konstruktivt spel under långa stunder och försöker spela nån slags kontringshockey (som dom inte bemästrar) och Oskarshamn verkar inte ha tränat mittzon öht denna säsong. Dessutom är det två riktigt usla försvar vi får se. Om vi inte kan måla oss kvar i SHL mot dessa lag, då förtjänar vi inte spel i högsta serien.