Jåkkinen: Oskarshamn sjönk ner väldigt lågt och släppte in AIK i försvarszon väldigt enkelt. Spelar dom så mot oss också är det bara att tacka och ta emot för det tycker jag har varit en av våra svagheter, dvs. transportera puck i mittzon.
Sen har dom ju en egenskap som är mindre tilltalande för oss och det är dom vassa spelvändningarna. Det kanske inte går blixtsnabbt för dom men jösses så effektiva dom är. Deras PP är inte kattpiss heller.
Sen den här lilla passiva boxen dom kör i BP, det måste vi kunna exploatera. Vi är bättre i PP än vad AIK varit i denna matchserie, vi kommer inte ta skott i blocket så som AIK gjorde i den här matchserien.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Sen har dom ju en egenskap som är mindre tilltalande för oss och det är dom vassa spelvändningarna. Det kanske inte går blixtsnabbt för dom men jösses så effektiva dom är. Deras PP är inte kattpiss heller.
Sen den här lilla passiva boxen dom kör i BP, det måste vi kunna exploatera. Vi är bättre i PP än vad AIK varit i denna matchserie, vi kommer inte ta skott i blocket så som AIK gjorde i den här matchserien.