1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614732 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1963146

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: I nuläget är det inte av någon speciell relevans men vid ett nybygge. Varför placera en arena i en tätort som ingen annan utanför västernorrland vet inte tillhör Sundsvall. Varannan kommentator säger ju laget från Sundsvall redan :/ Sedan är ju hela laget bosatt i stan så det blir ju win win :)

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Vem har ni alla tänkt ska betala en ny arena då?

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK: Funderar på vad som skulle bli bättre med att flytta arenan till Sundsvall. Just nu hittar jag ingen anledning öht och då bor jag i Matfors. Det enda jag har saknat dom senaste säsongerna är att kunna dricka någon öl på matcherna då hockeybussarna inte går i samma utsträckning längre. Visst skulle jag kunna åka mer kommunalt och arenan låg i Sundsvall, men jag tror att man ska akta sig för att rubba kulturen. För min del så skulle det räcka om hockeybussen från Ånge skulle börja gå igen. =)

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK: Ja jag är som det kanske märks rätt kluven i frågan. Jag är inte helt övertygad om att det skulle generera någon större publik. Och som bosatt i Timrå vill jag inte att kommunen ska förlora så mycket pengar i skatteintäkter då det indirekt påverkar mig och mina barn. Men som sagt, är kluven som fan.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.