+ 4
Inlägg: 1968562
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Kan nästan garantera att Frölunda är där och smånyper, det är dock en sanslös målvaktsbrist i Sverige just nu, tror inte Korsvström står utan erbjudanden för stunden både som 1a och 2e keeper.
Men har man skött sina kort någorlunda rätt och dialogen med Wursten varit god under säsongen så ser jag stora möjligheter att han blir kvar.
Finns faktiskt några uppsidor med att åka ut redan efter en säsong.
Förmodligen/Förhoppningsvis lyckades man inte bränna alla Cmore miljoner på truppen samtidigt som man inte hann investera en massa i organisationen utan den är snarlik den man gick upp med, inga dyra avtal eller leasingar som sträcker sig över nästa säsong, inga avgångsvederlag etc etc.
Fallskärm på 6 millar + publiksnitt över budget samt en i princip fullsatt kvalserie med hemmaplansfördel och maximal mängd matcher.
Detta borde ge några extra slantar att bjuda på den stackars lilla spets som finns kvar.
Breddmässigt har vi faktiskt chans på ett riktigt starkt (med H.A mått mätt) lag.
Men har man skött sina kort någorlunda rätt och dialogen med Wursten varit god under säsongen så ser jag stora möjligheter att han blir kvar.
Finns faktiskt några uppsidor med att åka ut redan efter en säsong.
Förmodligen/Förhoppningsvis lyckades man inte bränna alla Cmore miljoner på truppen samtidigt som man inte hann investera en massa i organisationen utan den är snarlik den man gick upp med, inga dyra avtal eller leasingar som sträcker sig över nästa säsong, inga avgångsvederlag etc etc.
Fallskärm på 6 millar + publiksnitt över budget samt en i princip fullsatt kvalserie med hemmaplansfördel och maximal mängd matcher.
Detta borde ge några extra slantar att bjuda på den stackars lilla spets som finns kvar.
Breddmässigt har vi faktiskt chans på ett riktigt starkt (med H.A mått mätt) lag.
+ 2
Sen är det ju som det är med detta, tillfälligheterna. Tanken var att vi skulle gå upp först i år, med Brattström som försteslips. Istället gick vi upp förra året, när Brattström bara stått typ 15 HA-matcher. Givetvis behövde målvaktssidan stärkas upp, och då träffar vi istället fel och så blir allt fel i slutändan. Om allt gått enligt planen så hade vi suttit med en SHL-plats nu och en planering för nästa säsong med Brattström som etta. Tror jag iaf, utifrån hur snacket gått. För vi behålla pojken så är jag mer eller mindre övertygad om att vi kommer finnas med i SHL-diskussionen redan nästa vår.