Såg att Oskarhamn bröt med en spelare som dom skrivit med innan dom gick upp. Anledningen: han värvades för allsvenskan. Timrå då? Halva laget var värvat för spel i allsvenskan, varför kunde man inte bryta med dom då? Exakt samma scenario egentligen, Oskarshamn vart klara sent och inget man räknat med, samma med Timrå ifjol! Oskarshamns motivering: "Vi skulle kunna använda han som en 4e lina spelare, men det var inte det som var tänkt". Timrå: "Vi byggde ett lag för allsvenskan, så nu står vi här med bara allsvenska spelare, så vi sätter en som Blomberg i 4e linan fast han är offensivt lagd".
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...