Om man nu ska fundera framåt...är Timrå IK denna gång mer beredda på att satsa för att ta sig upp och stanna kvar om tillfällighet ges? Eller resonerar man som sist. Vi tjänar inget ekonomiskt på SHL så därför ser vi till att inte förlora ekonomiskt på att ramla ur? Jämför man med förra säsongen så borde SHL bli förlust utan spelare till NHL.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...