1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2003861

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Jamen precis så, har inget att tillägga. Exakt känslan som det här laget förmedlar

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: vad jag skulle ge för en chans att spendera tid med laget, både i båset, isen och omklädningsrummet. Är så extremt nyfiken vad som egentligen händer bakom kulisserna, nånting verkar ju vara fel, frågan är bara vad det kan tänkas vara? Är det som vi tror och det mest uppenbara att det sitter i Freddan? Funkar inte samarbetet mellan coacherna? Har nubben blivit för bekväm som sportchef? Sitter fjolårets negativa känslor kvar i väggarna?

Mina känslor tror det sitter i att Freddan stryker spelarna medhårs efter hur det gick ifjol. Han är rädd att förlora gruppen om han inte är väldigt inställsam. Ingen tränare som har självförtroendet kvar hade varit okej med att låta hela förstakedjan mysigt glida runt som dom gör, även om dom producerat mycket offensivt. Tror dessutom nubbens sätt agera gentemot Freddan är direkt destruktivt. Om en deprimerad person pratar med någon som bara håller med om allt blir den deprimerade personen inte hjälpt, utan bara övertygad om att det är alla andras fel.

Skaffa en mental coach åt Freddan om nu inte ett tränarbyte ligger på bordet. Det kanske är en lösning som inte kostar skjortan, även om det utan tvekan finns bättre lösningar.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer