mikenomad: Som sagt, gå upp kan vilket lag som helst som flaxar till rejält en säsong göra. Men att undvika kval året efter däremot, i stort sett omöjligt. Jag har inte gett upp helt på Leksand men de har minst sagt oddsen emot sig. Att IKO kommer få kvala stod klart sekunden efter slutsignalen i match sju i våras.
Mycket man kan säga om nuvarande kvalsystem men minskad rörlighet mellan serierna har det sannerligen inte bidragit med, vilket har varit det främsta morgargumentet genom åren.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Mycket man kan säga om nuvarande kvalsystem men minskad rörlighet mellan serierna har det sannerligen inte bidragit med, vilket har varit det främsta morgargumentet genom åren.