1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614987 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2008357

Sv: Apropå nånting...
puffe: Jo det där med att räkna fingrar och tår är en ganska vanlig sysselsättning på ultraljuden i Övik har jag hört...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Tur man är född i Östersund då

Sv: Apropå nånting...
En observation gällande BIC Karlskoga:
De har lyckats med prestationen att få flest PP-lägen(97) och minst BP (65). BIC har alltså en positiv diff på 32, vilket kan jämföras med Timrås +10 och modolidernas +5(jävla börje). Löven ligger förvisso på +24, men det är inte i fokus för detta inlägg.

Åker BIC så mycket mer skridskor och är så pass mycket mer disciplinerade? Om man kikar på statsen så ligger ju Karlskoga dessutom lågt i Corsi och kan föväntas ha lite mindre puck. Det går liksom inte riktigt ihop..

Så vad har raggarna kommit på för något life-hack?

I och med att de har seriens bästa PP samt ett undermåligt BP så boostas deras prestation hittills av att de slipper spela i numerärt underläge och får lira PP istället...
Väntar mig en utjämningseffekt framledes

Tack och bock

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer