Håkkybåkky: Mycket talar för att det kommer plana ut, ja. Stor eloge till dem om de orkar hålla uppe det där men mycket talar emot. Samtidigt väldigt starkt att vi lyckades freda oss mot dem, BIK snittar över fyra gjorda per match. 95 strutar på 23 matcher borde vara en av de högsta noteringarna någonsin i den här ligan, kan inte tänka mig något annat. Bara det att Modo skuggar tätt bakom är också anmärkningsvärt.
Anmärkningsvärt är också att Almtuna slagit (och nollat) både Löven och Modo på hemmais på senare tid. I sammanhanget är nog trots allt vår enkla avstädning av AIS starkare än vad man vill tro om man bara kollar tabellen. De är uppenbart riktigt svårforcerade, vilket vi fick erfara inledningsvis i den matchen också. Håller Brattström uppe den nivå han hållit efter uppehållet så kan nog avståndet uppåt ha krympt rejält efter den här veckan.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Anmärkningsvärt är också att Almtuna slagit (och nollat) både Löven och Modo på hemmais på senare tid. I sammanhanget är nog trots allt vår enkla avstädning av AIS starkare än vad man vill tro om man bara kollar tabellen. De är uppenbart riktigt svårforcerade, vilket vi fick erfara inledningsvis i den matchen också. Håller Brattström uppe den nivå han hållit efter uppehållet så kan nog avståndet uppåt ha krympt rejält efter den här veckan.