+ 5
Inlägg: 2025512
Svarskommentarer
Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2020-01-17
Knylan: Jag har funderat några gånger om Timrås svängningar har med ålder och erfarenhet att göra.
Kollar man snittålder så är Björklöven och Modo de äldsta lagen med 25-26år
TIK yngsta laget med strax under 23år.
Tittar man på erfarenhet (matcher allsvenskan) så ligger Blötröven Modo och Bofors 1a, 2a och 3a med 4500+ resp
Medan Timrå ligger i botten tillsammans med Västervik och kristianstad på runt 2500.
Dock så har t.ex. AIK och Västerås ganska lika siffror men ligger långt ifrån varandra i poäng så statistiken är ju inget bevis.
Också värt att tänka på är att TIK fick behålla 11 spelare från förra säsongen och ändå har lyckats vara ett topplag.
Så med detta i beaktande tillsammans med det "halvsunkiga" bokslutet efter SHL-uttåget så får man väl anse att Nubben och Timrå gjort det riktigt bra.
Hade varit intressant att se spelarlönerna också.
Kollar man snittålder så är Björklöven och Modo de äldsta lagen med 25-26år
TIK yngsta laget med strax under 23år.
Tittar man på erfarenhet (matcher allsvenskan) så ligger Blötröven Modo och Bofors 1a, 2a och 3a med 4500+ resp
Medan Timrå ligger i botten tillsammans med Västervik och kristianstad på runt 2500.
Dock så har t.ex. AIK och Västerås ganska lika siffror men ligger långt ifrån varandra i poäng så statistiken är ju inget bevis.
Också värt att tänka på är att TIK fick behålla 11 spelare från förra säsongen och ändå har lyckats vara ett topplag.
Så med detta i beaktande tillsammans med det "halvsunkiga" bokslutet efter SHL-uttåget så får man väl anse att Nubben och Timrå gjort det riktigt bra.
Hade varit intressant att se spelarlönerna också.
+ 3
Vi är SHL-mässiga bland topp sex-forwards, och Hockeyettan när man tittar nedåt i hierarkin. Den ojämnhet detta skapar är nog en stor anledning till att vi blandar så mycket, i kontrast med våra andra toppkonkurrenter. Detta är ju inget konstigt i sig sett till vad vi tävlar emot (i huvudsak Löven och Modo då) då de kunnat fila på detta i flera år, men likväl oerhört frustrerande just i dagsläget.
Men att vi har väldigt dålig form på ett flertal backar just nu råder det inga tvivel om. En sån som Albin Carlson har ju varit en klippa fram tills jul, men det är fler än han som tappat all orientering på senaste. Det har blivit rörigt, och i total brist på självförtroende. Jag såg det inte riktigt komma ärligt talat.