+ 6
Inlägg: 2029262
Svarskommentarer
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Brattström åkte förresten på en tvåa för den där trippingen i straffläggningen. Minns inte om jag sett något liknande förut?
+ 1
"Intressant" avslutning av serien nu. Elva matcher kvar att spela, en tredjeplats att nå. Det står mellan oss, BIK och VIK. Vi krafsar in våra poäng på ett eller annat sätt, BIK har tappat det mesta och VIK blandar och ger. Om vi verkligen vill så skulle vi kunna gasa ifrån de andra två lagen ganska så obekymrat tror jag, men vi verkar samtidigt inte tycka att det är så roligt med lugn och ro heller. Och frågan är ju om vi skulle må så bra av att parkera tryggt på en tredjeplats med fem matcher kvar att spela. Istället så ser vi till att tappa poäng när BIK också tappar poäng, bara för att. Skulle vi sjabbla till det så pass mycket att vi missar tredjeplatsen så är det, utifrån givet läge, inåt helvete uselt.
Vi borde värva, definitivt. Kommer vi kunna värva? Högst tveksamt, då vi kanske framförallt skulle behöva någon back till och det känns fan oerhört svårt att hitta något vettigt på en sån position. Framförallt när vi fyllde kvoten med "unga och utvecklingsbara" backar redan i september, det behövs något annat nu.