1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2037347

Sv: Apropå nånting...
nila: Om man ska referera till historien så finns det väl ett par exempel där nollpoängare in i playoffet går hela vägen. Jag ger oss inte jättemycket fördel för de där tre extrapoängen. Den goda formen känns i så fall viktigare.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
josha840: Att få möta BIK hemma istället för borta i match ett är dock o e r h ö r t viktigt. Så kommer det givetvis också att bli så länge vi har en chans på andraplatsen, då finns det knappt en teoretisk chans för Karlskoga att ta igen sju poäng på fem matcher.

Gällande något form av statistiskt urval för att bena ut kvalsystemet så är det faktiskt mindre chansartat än vad känslan säger. Den enda gången ett lag med noll poäng i slutspelsserien gått vidare till direktkval mot SHL-motstånd är Hästen säsongen 14/15, men då gick å andra sidan tre lag vidare från den serien. Efter det har det behövts poäng och framförallt att laget som gjort det hetat Leksand, det är bara dom som lyckats slå ut det förlorande laget från HA-finalen vilket hänt två gånger (TAIF 15/16 och AIK ifjol). Det handlar nog enormt mycket om drivkraft trots allt.

Sv: Apropå nånting...
josha840: självklart är formen extremt viktig, gäller alla matcher i slutskedet där det ska avgöras. Men går inte att komma ifrån, startar man på 0 så motsvarar 3p 20% av lagets högsta möjliga poängskörd...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer