{8839}: Berglund är i min bok oöm, trots sin storlek. Har en bra spelförståelse och en kyla i sitt spel, det håller inte på SHL-nivå men i HA har han en given plats i en defensiv kedja. Han gör det han är bra på. Dessutom är han tillsamman med Boyce kulturbärare och viktig för laget på många sätt.
Sedan kan han inte skjuta, men det vet han ju om, så det gör han inte.
Om vi skulle göra en lista på spelare man tror skulle stå först i kön ta ett slagga i käften för en SHL-plats så hamnar Berglund topp 3.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Sedan kan han inte skjuta, men det vet han ju om, så det gör han inte.
Om vi skulle göra en lista på spelare man tror skulle stå först i kön ta ett slagga i käften för en SHL-plats så hamnar Berglund topp 3.