Costanza: Pengar till pensionen. Lite väl stort hopp att gå från en NHL/AHL-lön till HA när han är 27. Varför han valde just HV vet jag inte. Jag tror inte många trodde på riktigt att Wedda skulle spela med oss i år, även om man hoppades.
Costanza: Frågan är ju varför han vänder hemåt överhuvudtaget. Många icketimråiter brukar ju hetsa om att Dahlén och att han inte provar lyckan i en högre liga, där hävdar jag att chansen fortfarande finns för honom. I Wedins fall var det ju hans chans i Nordamerika, fattar inte att han vänder hemåt efter en säsong.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.