1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614977 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2067008

Sv: Apropå nånting...
Sitter och läser på aftonbladet fördelningen av pengar till idrottSverige. Timrå får 72 000 kr, Modo 0 kr, Brynäs 0 kr osv..Men det som slår mig mest är pyttelilla IFK Ohre i Furudal norr om Rättvik. En liten sketen håla får hela 676 000 kr. Kan vara att det bedrivs hockeyskola där några veckor på sommaren. Men väldigt mycket pengar kan jag tycka. Mora te x får oxå bara 0 kr. Örebro Hockey ungdoms förening får 226 000 kr.

Hur kan fördelningen vara så olika?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Det verkar som om stödet beräknas baserat på intäktsbortfall i förhållande till omsättning. Så en förening med en omsättning på 2 miljoner som tappade 500.000 får mer än en förening som tappade 2 miljoner baserat på en omsättning på 30 miljoner.

Vissa föreningar i toppen har säkert skrivit väldigt kreativa ansökningar.

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Mycket intressant , detta vår vi grotta ner oss i .

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer