1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614977 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2101909

Sv: Apropå nånting...
Dundee: Nu är inte jag helt säker på hur uppsägningar funkar inom hockey men det är knappast så att du kan sparka alla spelare och sluta betala deras lön direkt.

Sedan är det ju så att samhället inte har stängt ner. Många företag går på knäna men man lägger ju inte ner för det. Där jag jobbar är det inget hemarbete, dåliga möjligheter till social distans och jag träffar nog på en 300-400 olika människor varje dag. Jag är inte heller gömd bakom någon glasskiva eller något visir. Jag har inget samhällsviktigt arbete heller men måste utsätta mig för potentiell smitta 8 timmar varje dag. Jag kan såklart säga upp mig, men då har jag inte råd att bo kvar där jag bor. Varför ska då just ishockeyspelare få yrkesförbud och inte alla som inte har samhällsviktiga yrken?

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer