1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2125783

Sv: Apropå nånting...
Intressant hur fort det kan gå, i ishockey, i livet överlag!

Här har Modo en 3-1 ledning + 5mot3-läge i 3e perioden - om en shl-plats! Idag (5 år senare) ligger man oerhört pyrt till, snart kval mot Ettan-lagen...
youtu.be/VZVio1A98_Y?t=7322

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{9028}: Kanske är lite partiskt men den matchen måste vara den sjukaste i svensk hockeyhistoria. Kanske hela den serien. Er 3-1 vändning mot Karlskrona är också sjuk men enligt mig kan inte jämföras med att ligga sist i allsvenskan efter typ 25 omgångar och sen vända och slå ut ett Modo som varit i SHL sedan urminnes tider.

Sv: Apropå nånting...
Apropå det kvalet, speciellt den matchen. Modo behövde 16 chanser för att göra mål, Leksand behövde nästan 5 chanser, inte ens det. Snacka om kontraster.

KING HAUKE!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...