1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614990 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2134086

Sv: Apropå nånting...
{297}: Om man tittar på Lindelöf har han en spelförståelse som är bättre än de flesta i laget. Det är en rejäl uppsida.
Det jag ser som hans stora problem är rörligheten på skridskorna. Därför han hamnar i problem både i försvarsspelet och med puck.
I försvarsspelet måste han anpassa hur han går in i situationen för att han har inga marginaler att komma fel då han är överspelad. Det får honom att inte vara tillräckligt beslutsam i försvaret, sen tror jag ändå att det är bättre än att han skulle försöka vara beslutsam och hamna fel i situationen istället.
Det finns helt klart plats för honom i Timrå redan denna säsong men jag hade verkligen velat se vad Sandra kunnat göra med hans rörlighet till nästa säsong.
En rörligare Lindelöf skulle jag påstå är landslagsmässig med den spelförståelse han besitter.
Passen till Dahlén igår är ett exempel som jag fortfarande smånjuter av. 😊

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer