1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614965 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2154282

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Angående målvakts-backup: det bästa vore ju om MIF hamnade plats 11-12 så att deras säsong slutar typ 25/3. MEN, om MIF kravlar sig upp till plats 10 eller hamnar 13-14 så blir väl deras säsong lika lång som vår. Så vad händer då om vi plötsligt behöver en backup?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Spanarn: Plockar upp Max Nilsson från J20, vilket väl egentligen är så som man alltid löst den där biten förut. Sen verkar någon ha kommit på för några år sedan att man kan ”namnge” en tredjekeeper från en annan klubb, och nu är det praxis. Vet dock inte om jag verkligen sett att man använder tredjekeepern en enda gång förrän nu när Modo slängde in Tex Williamsson?

Sv: Apropå nånting...
Spanarn: Bra observation där... spanarn. Om de slutar på plats 10 så lär de möta ett Örebro som har visat en betydligt högre nivå och Mif bör således åka ur direkt i åttondelen. Plats 13-14 är nog värre. Speciellt om SHL gör ett litet corona uppehåll efter grundserien, då håller de i värsta fall på lika länge som oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer