+ 1
Inlägg: 2184440
Svarskommentarer
Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Knylan: Ja, jag vet inte. Jag sitter iaf inte lugnt i båten när Timrå har tryck i princip varje match men kan inte förvalta lägena. Det kommer sätta sig mentalt på spelarna, och går det till match 7 kommer Timråspelarna vara så sjukt nervösa att det bara där kommer låsa sig och vi har en upprepning av Oskarshamn-serien. Det kan jag lova dig! Är upp till bevis imorgon, dags för flera spelare att leverera och FRAMFÖRALLT sätta dit puckarna när lägen ges.
+ 2
Det skriks om att det ska bytas ut spelare hit och dit, visst. Samtidigt är tiden som finns att laborera på väldigt knapp, och det enda som krävs för att det skrikandet ska bedarra är att en puck letar sig in. Det kommer hända förr eller senare, men vi har det betydligt lättare att riva upp Västervik om vi bara får skölja över dem med lika manskap på banan. Det är där den mest markanta klasskillnaden lagen emellan finns.