dk1ng: Tror du har rätt till del. Men OM finaöspelet ej kan spelas färdigt så finns det en vakant plats i SHL. Den tillfaller inte med automatik HV71 eftersom de redan degraderats. Normalt i sådana lägen så erbjuds platsen till det högst rankade laget i underliggande serie. Rankingen baseras på tabellplacering i grundserie. Så hände när KHK tappade sin HA plats.
Skillnaden mot ifjol är att ifjol hade inget lag från SHL degraderats eftersom kvalspelet mellan SHL/HA ej var påbörjat.
Jag säger inte att det blir så, utan att det är teoretiskt möjligt.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Skillnaden mot ifjol är att ifjol hade inget lag från SHL degraderats eftersom kvalspelet mellan SHL/HA ej var påbörjat.
Jag säger inte att det blir så, utan att det är teoretiskt möjligt.