+ 1
Inlägg: 2196940
Svarskommentarer
Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Sverige är större än så, tänk större. För att främja svensk hockey och Tre Kronor, du gillar väl att se Tre Kronor kick ass mot Finland, Canada m m? Då ska hockeyn spridas i hela Sverige. Jag är för en Norr och Syd serie. Lite som Nhl. Norr får ha sina heta derbyn och Syd sina. Det behövs fler lag i högsta serien. 10 i varje te x. Intresset finns ute i bygderna. Tyvärr så styr pengarna idagens idrott och sport och kakan räcker inte till alla. Men jag tror det skulle fungera, ekonomi och intresse går ofta hand i hand. Få lite turbelens på media och supporters, derbyn m m..folk skulle börja gå på hockey igen. Som det är nu är det rätt så grått. Ett lag som har chansen att gå upp. Tråkigt!
+ 1
Snacka om en het liga då med sjukt många derbyn.
Vi får flera heta Norrlandsderbyn, Stockholmsderby och Daladerby. Nåväl, bara en dröm som säkerligen aldrig går i uppfyllelse tyvärr.