Herminator: Ser lovande ut för Timrå nu. Björklöven och Per Kentää med sina sponsorer har byggt ett sandslott där dom offrat juniorsidan totalt för att gå all in i en galen chansning att gå upp. Varför galen? jo för rent historiskt är det inte direkt de som bygger en svag grund med en fin fasad som lyckas etablera sig i SHL. Misslyckas dom nu så får dom börja om på noll med en juniorverksamhet totalt i spillror. I Lagbygget för nästa år kommer Kentää få visa om han kan leva upp till hypen eller om han var ett one hit wonder...
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...