Tom Topp: Och som grädde på moset får man som nykomling betala ganska mycket mer för attraktiva spelare.
Jag vet att Lakers betalade ohemult mycket pengar för både Brad Moran och Tomi Kallio första året(n) trots att båda var way over the top. Moran var rent av rätt kass när han var i Växjö.
Så det är en jävligt slak lina att gå på, att som nykomling värva spets och etablerade spelare. Lätt hänt att det blir övermogna män som inte är i sin bästa ålder eller form. Fällorna är många och djupa. Men där tror jag Nubben är klokare än dom flesta.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Jag vet att Lakers betalade ohemult mycket pengar för både Brad Moran och Tomi Kallio första året(n) trots att båda var way over the top.
Moran var rent av rätt kass när han var i Växjö.
Så det är en jävligt slak lina att gå på, att som nykomling värva spets och etablerade spelare. Lätt hänt att det blir övermogna män som inte är i sin bästa ålder eller form.
Fällorna är många och djupa. Men där tror jag Nubben är klokare än dom flesta.